דף הבית » סוגי אבחון

אבחון בדיקת קשב

מהי "בדיקת קשב"?

"בדיקת קשב",בדיקת TOVA  המשופרת,
היא כלי מקצועי לאבחון ראשוני
של הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD).
 

הבדיקה מורכבת משני חלקים:

מבחן אובייקטיבי מסוג CPT – Continuous Performance Test
(מבחן צורות מתחלפות)
חלק זה בודק את יכולות הנבדק בתחומים של שימור קשב
לאורך זמן ועיכוב התנהגות (אימפולסיביות).
מבחן ה-CPT מדמה שני סוגי מצבים מחיי היום-יום,
האחד- בו נדרש מאיתנו לשמר קשב וריכוז לאורך זמן
בביצוע מטלה משעממת וחד גונית(מיעוט מטרות),
והשני- בו נדרש מאיתנו לעכב תגובה
ולא לפעול באימפולסיביות (ריבוי מטרות).
שאלון סימפטומים המבוסס על התסמינים הקשורים
בהפרעת קשב והיפראקטיביות'
כפי שמפורטים בספר הדיאגנוסטיקה הסטטיסטי
של החברה האמריקאית לפסיכיאטריה (DSM-IV).
השאלון מתייחס לשלושה תחומים הידועים
כלקויים בהפרעת קשב והיפראקטיביות:
מוסחות, היפראקטיביות ואימפולסיביות.
בדיקת קשב היא מוצר של החברה האמריקאית eAgnosis'
המפתחת כלים מקצועיים פסיכודיאגנוסטיים ונוירופסיכולוגיים .
הבדיקה פותחה על ידי צוות של חוקרים בכירים מהאקדמיה
ופסיכולוגים קליניים בכירים.
 

מהי מטרת האבחון ?

מטרת האבחון היא לקבל הערכה ראשונית מקצועית,
אם הנבדק סובל מ ADHD .
תוצאות הבדיקה נבדקות על ידיי בשיתוף הפסיכולוג הקליני ד"ר אורי דן,
ואז נשקלת האפשרות להפנות לנוירולוג או לגורם אחר להמשך טיפול.
 

למה כדאי להיבדק ?

כדי להצליח יותר במבחנים- תלמידים וסטודנטים רבים
מגיעים אליי עם קושי בהתארגנות,
נטייה לשכוח מטלות לימודיות,להתכונן למבחנים.
אולי הבעיה נובעת מהפרעת קשב סמויה,
שאותה אפשר לאבחן במיידיות.
כדי לשפר את איכות החיים - לידיעת המצב האמיתי
של יכולות הקשב והריכוז השפעה רבה
על האפשרות לשפר  את איכות החיים והרווחה האישית.
כדי לאפשר הגשמה עצמית - לחיות עם הפרעת קשב וריכוז
מבלי לדעת את הסיבה לכישלונות זה מתסכל מאוד.
חוסר הידיעה עלול להיות הגורם החוסם
את האפשרות של המימוש העצמי.
כדי להסיר דאגות ביחס למצבך - בדיקת קשב מאפשרת
להבין את מצבך,להסיר ספקות ולהפחית דאגות ,
ומהווה צעד ראשון חשוב בדרך לפתרון וטיפול מתאים.
כדי לקבל התאמות שמגיעות לך - תלמידים בבתי ספר ,
שמאובחנים כסובלים מ ADHD
עשויים לקבל התאמות במטלות בית הספר .
סטודנטים במוסדות אקדמיים,
שמאובחנים כסובלים מהפרעת קשב,
עשויים לקבל התאמות במטלות המוסד האקדמאי.
במקרה זה אנו מקיימים את הבדיקה הראשונה -ללא ריטאלין,
את השנייה -עם ריטאלין , לסיום מתקבל דו"ח השוואתי.
במרכז "דף חדש"אנו משלבים כלי אבחוני זה גם באבחון הדידקטי.
כדי למקד את תהליך האימון-כאשר אני מזהה בשלב ההתחלתי
של האימון מאפייני קשב וריכוז,
אני משתמשת באבחון זה ככלי מדעי
כדי לאמת אם אכן מדובר בADHD.