דף הבית » סוגי אבחון

אבחון דידקטי

מהו אבחון דידקטי?

זהו אבחון הבודק את כישורי הלמידה הבסיסיים של המאובחן:
*   רמת חשיבה מילולית ובלתי מילולית.
*   יכולת שפתית (קריאה, הבנת הנקרא, הבעה וכתיבה)
*   תפיסה חזותית ושמיעתית.
*   זיכרון לטווח קצר ולטווח ארוך.
*   תפקודים ניהוליים (יכולת התארגנות, קשב וריכוז).
האבחון נערך על ידי מאבחנת דידקטית מוסמכת,
מומחית ללקויות למידה.

מהי מטרתו של האבחון הדידקטי?

1. לבנות תוכנית עבודה מפורטת,
    שעל פיה הצוות החינוכי בבית הספר יוכל לסייע לתלמיד.
2. להמליץ על התאמות 1 ו-2 לקשייו של התלמיד
    (תוספת זמן, הקראת שאלון הבחינה, התעלמות משגיאות כתיב וכו').
    ההתאמות יאושרו על ידי ועדת השמה,
    וכך התלמיד יוכל לקבל שעות שילוב
    במסגרת בית הספר היסודי וחטיבת הביניים.
3. לתרגם את הליקויים שנמצאו באבחון להמלצות יעילות לתהליכי הוראה מתקנת.
    כלומר: לבנות תוכנית לימודית אישית עבור התלמיד תוך מעקב אחר התקדמותו.