דף הבית » סוגי אבחון

אבחון פסיכודידקטי

מהו אבחון פסיכודידקטי?

זהו אבחון המשלב אבחון פסיכולוגי עם אבחון דידקטי.
הוא מתייחס למצבו הרגשי וליכולתו האינטלקטואלית של הנבחן,
ומיועד לתלמידים ולסטודנטים המדווחים על קשיי למידה ועל קשיים רגשיים
(כמו: חרדת מבחנים, דימוי עצמי, קושי בתפקודים ניהוליים ועוד).
האבחון תקף ל6 שנים, ומתבצע על ידי פסיכולוגית חינוכית מוסמכת.
 

מהי מטרתו של האבחון הפסיכודידקטי?
 

לקבל התאמות מרמה 3 לבחינת הבגרות ולאוניברסיטה,
(כלומר: בחינה מותאמת/ בחינה בעל פה/ הקראת שאלון וכו').
ההתאמות מאושרות על ידי הועדה המחוזית במשרד החינוך.

תהליך האבחון הדידקטי/הפסיכודידקטי

1. לפני האבחון תקבלו שאלון  למחנכת ,
    וזאת כדי לקבל אינפורמציה על תפקודיו כתלמיד
    ועל כישוריו החברתיים בבית הספר.
2. פגישת הכרות עם ההורים והתלמיד
    (במקרים מסויימים ההורים בלבד).
    מידע זה יסייע בהערכה שתתבצע במסגרת האבחון.
3. שני מפגשים עם המאובחן (4-6 שעות).
4. שיחת משוב עם המאבחנת, בה יוצגו ממצאי האבחון.
5. במידת הצורך, פגישה מקצועית עם הצוות החינוכי של בית הספר
    כדי לגבש תוכנית מערכתית לקידומו של התלמיד לאור האבחון.