הוראה מתקנת

הוראה מתקנת (מכוונת) – מהי?

הוראה מתקנת נעשית על ידי התאמת תוכנית לימודים אישית,
לרוב על סמך אבחון פסיכו-דידקטי.
בעזרת ההוראה המתקנת ניתן ללמד תלמידים ,בעלי  הפרעת קשב וריכוז
ו/או קשיי למידה, לעמוד במשימות שונות,
ולפתח דרכי התמודדות טובות יותר במטלות הלימודיות.
אני עובדת עם התלמיד בצורה פרטנית, שלב אחר שלב,
תוך עלייה הדרגתית ברמת הקושי ובדרישות.

משלבת תכנים מעולם התוכן של התלמיד
(כדי ליצור אצלו עניין),
ואת החומר הלימודי ,כדי שיהיה מחובר לנושאים הנלמדים בכיתה.
חשוב לי להדגיש שזהו תהליך , ועם הזמן התלמיד ידע:
לארגן, לשער, להשוות, להסיק מסקנות ,להכליל ..
להבין את הנקרא, לכתוב תשובה , לסכם,
לקדד את החומר בזיכרון.
כל אלה יפתחו אצלו אישיות אופטימית וסקרנית כלומד.
יחד עם זאת אני נמצאת בקשר עקבי עם  הצוות החינוכי במידת הצורך.

בכיתות יסוד-שיפור מודעות פונולוגית,מורפולוגית ואורתוגרפית.
פונולוגית-הבחנה שמיעתית בין צלילים: עיצורים , תנועות.
מורפולוגית-שורש, תבנית,גזירה,נטייה..,מסייע  בדיוק בקריאה מנוקדת,
והכרחי לקריאה בלתי מנוקדת .
אורתוגראפית-איות נכון,טיפול בשגיאות כתיב, דיוק הקריאה,
שיפור קצב הקריאה,אחיזה נכונה של העיפרון,עיצוב הכתב.
מיומנויות קריאה והבנה .
עבודה על שיום ושליפה-חוסר היכולת למצוא את המילה ברגע הנתון.
התפתחות תחבירית תקינה-ממשפט פשוט למשפט מורכב.
כתיבה- כתיבת חוויה, כתיבת סיפור.(תוכן+לשון+תחביר).

בחטיבת הביניים-הקניית ההוראה מתבצעת גם דרך
מקצועות עתירי מלל:לשון, ספרות, הסטוריה, מדעים , גאוגרפיה...
מיומנויות קריאה-תרגול דיוק ושטף.
הבנת הנקרא-הקניית מיומנויות להפקת משמעות בטקסט.
הבעה בכתב-כתיבת טקסט המבוסס על הנמקות, מבנה,
אוצר מילים,תחביר ,סימני פיסוק .
טיפול בשגיאות כתיב-מורפולוגיה של השפה.
למידה למבחנים-ארגון החומר, סיכום, קידוד בזיכרון.

בתיכון-הכנה לבגרויות :בלשון-שאלון א' , שאלון ב',
במתמטיקה (3,4,5 יחידות)ובפיזיקה.
בהסטוריה, בתנ"ך, בספרות.