דף הבית » מי אנחנו ?

המלצות

         דצמבר 2013 ( אימון תפקודי+אסטרטגיות למידה )

 עם סיום שנת הלימודים,

 סוף כיתה ז' בחטיבת הביניים, 
ש., בני ואני ידענו כי הוא זקוק לתמיכה נוספת,
 ואולי אפילו חשובה יותר מכדור הריטלין ,
שאותו לקח בכל בוקר. מאוד התלבטנו לאן ולמי לפנות.
ש. אובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז (Hdhd) 
מסוף כיתה ג' בביה"ס היסודי. 
היה תמיד תלמיד מצטיין,
 אך עם הגיעו לחטיבת הביניים 
החל לרדת ברמת ההישגים: 
הדרישות היו גבוהות ומורכבות יותר עבורו, 
וכך גם התסכול היה כבד.
 תסכול בגלל הפער שבין ציפיותיו
 מעצמו לבין ציוניו בפועל,
בגלל שהבין את החומר,
 אך לא הצליח להעביר זאת בתשובותיו בכתב. 
 
ש. הרגיש כי הוא נמצא בסוג של "כאוס",
 ולא ידע כיצד להתמקד בחומר הנלמד, 
כיצד להתארגן טוב ויעיל יותר 
על מנת להפיק את המירב 
גם כשהוא כבר מתיישב ללמוד.
 
לאחר חיפושים רבים ומספר "ראיונות טלפוניים",
 הגענו ל"דף חדש" לדבי ,
 מורה מתקנת ומאמנת אישית.
מהפגישה הראשונה הבנו יחד
 כי אנחנו "בידיים טובות".
המקצועיות והידע שלה ניכרו בכל משפט,
 והצלחנו לבנות אמון אחד בשני,
 במשולש החשוב הזה של מאומן-מאמנת-הורים.
דבי התחילה עם ש. במפגשי אימון לסדר,
 ליעילות, למיקוד בעשייה, 
לבניית לוח זמנים אפקטיבי,
 ובעיקר לאיזון בין עבודתו של שחר 
תוך הקפדה על זמני מנוחה, 
ובכך גם רכשה את אמונו ורצונו העז לשינוי, 
ע"י הקשבה לצרכיו והכלה של כל תחושותיו.
לאחר כמה מפגשי אימון התקדמנו לאסטרטגיות למידה,
"ללמוד כיצד ללמוד". 
 
מנסיוני כאמו של ש.,
 לא אחת שמעתי ממנו כי: 
"הוא מסתכל בספר,
 אך אינו מסוגל להתמקד בקריאה",
 כי הוא "יודע ומבין את החומר הנלמד,
 אך לא יודע כיצד לתמצת זאת לכתב",
 כי "הוא לא מבין כיצד טעה במבחן בחשבון,
 כשבמקום לכתוב פלוס (+) כתב מינוס (-),
 ובכך פספס את כל התרגיל".
ועוד ועוד דוגמאות כגון אלה.
 
בשלב זה , דבי עבדה עם ש. על החומר הנלמד בכיתה, 
הבנתו לעומק, כיצד קוראים קריאה יעילה,
מסכמים נכון, כיצד לגשת למבחנים ולהכנת המטלות בבית.
 
כיום אנו בעיצומו של השינוי ,
וכבר מרגישים שגשוג ופריחה:
ש. מקפיד להכין את שיעורי הבית, 
משלב תרגול בתוכנת "אטנגו",
 כשדבי מפקחת עליו מרחוק. 
התחלנו את האימון התפקודי
 רק לפני כ-3 חודשים והתוצאות מדהימות. 
ציוניו של ש. השתפרו פלאים.
ש. יצא לדרך חדשה של עצמאות
 מוחלטת בבניית לוח המטלות ,
ועמידה בלוח הזמנים ובעיקר, 
חזר לו אמונו בעצמו, על כך אני מברכת!
 
 
עבודתה של דבי יסודית ,
הן מול ש. ישירות
 והן בהשלמת המידע והמעקב בבית,
 באמצעות שיחות טלפון איתי ואסמסים
 למעקב עם ש. 
היא אינה מפספסת שום פרט,
 ולא משאירה מקום לספקות או לשאלות להתעורר. 
על הכל מדברים והכל ניתן לפתרון.
אני ממליצה בחום, 
לכל אחד ואחת מכם, 
אשר נמצאים עדיין בשלב התסכול והבלבול, 
לנצח את הכשלון ולהצטרף להצלחה!!!
שלכם, אורלי – אמא של ש. ראשל"צ
 

אימון תפקודי+ הוראה מתקנת- הכנה לבגרויות יוני 2013

בס"ד

לדבי המקסימה,

תודה רבה על שלוש שנים נפלאות ,

שבהן זכיתי להכיר אדם כל כך מדהים ומיוחד

ובמיוחד ללמוד ממך המון.

את תמיד היית שם, כאוזן קשבת

בכל דבר שצריך וידעת לעודד אותי תמיד.

לימדת אותי שהכי חשוב זה הפנימיות.

אני זוכרת שלפני שנפגשנו הייתי פשוט

מקרה אבוד בלשון, והזמן שלי היה מבולגן

ומבוזבז בעיקר בגלל הטלוויזיה.

את ישבת איתי ועזרת לי לארגן עם המון שיטות,

שבחיים לא הכרתי...ובלשון חוללת בי

שינוי מן הקצה אל הקצה מ60 התחלתי לקבל 90.

אאחל לך שתמיד תהיי שמחה כמו השמחה

שהנחלת בי ובטח שבהמון אחרים.

 

באהבה רבה

אפרת ש. כפר סבא

 

מאי 2013 (אימון אישי+אסטר' למידה-מתבגר בן 16 )

לדבי,
תודה על שנתיים מלאות ,שבהן לימדת אותי
איך להצליח בלימודים ובכלל בחיים.
לימדת אותי טכניקות שבלעדיהן לא הייתי מצליח כמו היום.
את עזרת לי גם בחיים האישיים ,ייעצת לי מה טוב ומה רע.
תמיד כשהייתי צריך אותך , היית שם בשבילי , תמכת בי וגם דאגת לי.
לימדת אותי לשון , הסטוריה וספרות , אבל הכי חשוב לסמוך על מישהו ,
לחשוף בפנייך דברים,
שלא היה לי האומץ לחשוף בפני אחרים.
אני יודע שתמיד הייתי מגיע עייף לשיעורים (וזה לא אישי נגדך),
אבל בזכותך שמתי לב לזה , ועכשיו אני יודע  איך לארגן
את הזמן שלי וללמוד כשאני במיטבי.
גרמת לי לשים לב לדברים ,שייחסתי אותם לשוליים,
אבל מסתבר ,שבעצם הם היו מרכזיים ומשמעותיים בחיים שלי.
האימון  שעברנו גרם לי להבין , שאני מארגן את הזמן בצורה לקוייה,
בכל זאת לא הצלחת לשכנע אותי לכתוב ביומן,
אבל כן לימדת אותי איך לנהל את הזמן, כשחשבתי שאני כבר מקרה אבוד.
היום אני גם מצליח להתרכז במבחנים וללמוד
ביעילות בעזרת סיכומים , למרות השיעמום הנלווה..
אז דבי,
תודה רבה על כל מה שעשית בשבילי .
על התמיכה, האהבה , האכפתיות שהענקת לי במשך תקופה ארוכה.
אני תמיד אזכור אותך כמי שעזרה לי לאפס את עצמי
ולרסן את עצמי בעזרת "דיבור פנימי"(שחסך לי המון ריבים),
ועל זה שהראית לי את הדרך הנכונה והבטוחה
ביותר להצליח בכל דבר שאני חפץ בו.
סליחה על ה"חפירות", אז כמו שלימדת לסכם את הכל ,
אפשר לסכם הכל במילה אחת ת ו ד ה!!
ממני א. מירקונה

 

 

אפריל 2013 (הוראה מתקנת כיתה ד'+אימון אטנגו)

דבי יקרה,
רצינו להודות לך על השקעתך במ. אנו מאוד מעריכים את 
מקצועיותך-קריאת האבחון, ירידה לפרטים,העקביות בלימוד ומטלות הבית.  
תשומת הלב-ההקשבה למ.  והכנת דרכי לימוד מגוונות.
העזרה שלך מול המורה.
החיוך-תמיד קיבלת את מ. בחיוך ענק,
והכי חשוב למ. היה כיף להגיע לשיעורים שלך.
על כל אלה ועל ההתקדמות בלימודים של הילדה
ת ו ד ה ענקית.
ברכתנו לבריאות ,אושר והצלחה.
מאחלים משפחת א.  הוד השרון                                                                           

 

רה"ש תשע"ג (אימון מתבגר+ הדרכת הורים)

תחילתה של שנה חדשה
היא הזדמנות להסתכל על השנה שחלפה
בהחלט זו הייתה שנה של תובנות
למידה של עצמנו על עצמנו
ותחילתה של דרך לקבלת כלים ומיומנויות אישיות.
אז רצינו לאחל לך שנה טובה,
שנה של עשייה משותפת
שנה של בחירןת נבונות
שנה של התקדמות לטובת מטרות חשובות
ובעיקר ,שנה של שלמות וקבלה של עצמנו, כפי שאנחנו.
מכולנו משפחת ב. כפר סבא

 

יולי2012 ( אימון+הוראה מתקנת)
דבי, אני שמחה שהכרתי בן אדם מרגיע ומדהים כמוך.
למדתי ממך המון שיטות ודרכים כדי ללמוד למבחנים ולבחנים.
עשיתי איתך דרך ארוכה ולבסוף הגעתי לתוצאות.
את אישה מקסימה ,ותמיד כשיצאתי ממך הרגשתי הרגשה של שימחה.
תודה לך מכל הלב על האהבה שהענקת לי.

ממני ג. הוד השרון

 

מאי 2012 (אימון וליווי הורים כסופר נני)
רצינו להביע כמה מילים מהלב
על התרומה העצומה שלך
  בהתרת הפלונטרים של חיינו

תודה שהיית שם והתמודדת איתנו ובשבילנו
תמיד בגובה העיניים ובצורה מושכלת וחכמה.
תודה שעזרת לנו להפוך את חיינו לאמיתיים ופשוטים יותר.
אוהבים ומעריכים אותך מאוד

משפחת ס. פ"ת

 

ינואר 2012
המלצה על דבי לוי – coacher מעולה
לפני כחמש שנים,כשהגיע בתי, נ',
לגיל הטיפש עשרה ה"נפלא" ,
התברר לי שכבר אין לי מלאך קטן
עם חצאית ורודה, נעלי בלט וחיוך מקסים בבית,
אלא "כלפתה" קטנה (אולי אפילו גדולה…)
חצופה, מרדנית ואגואיסטית!

החיים בבית הלכו והפכו לגיהינום.
מה שלא עשיתי וכמה שלא ניסיתי –
הריבים והצעקות העיפו כאן את התקרות!
נ' דרשה עוד ועוד בגדים, נעליים, בילויים,
להישאר ערה יותר ויותר מאוחר…
וכמה שלא קיבלה – לא הייתה מרוצה,
עשתה פרצופים, התחצפה ומרדה.
בעלי כבר בכלל היה מיואש ממנה והם ממש לא דיברו ביניהם!

יום אחד, בעודי אובדת עצות, נתקלתי בדבי במקרה בקניון.
זכרתי אותה לטובה עוד מהימים ,
שלימדה את בני הבכור מיומנויות למידה בתיכון .

דבי שאלה מה שלום בני ומה קורה איתו.
סיפרתי לה שהוא בקורס קצינים בצה"ל
ומהר מאד התחלנו לדבר על בתי, המורדת.

דבי הקשיבה ואמרה לי שהיא עכשיו מסיימת
קורס ארוך של coaching לבני נוער
והיא תשמח לקחת את בתי כמאומנת הראשונה שלה.

לא חשבתי פעמיים, במיוחד שדבי לימדה את נ' בעבר לשון,
והכימיה ביניהן היתה טובה
ובעצם מה היה לי להפסיד???

למזלי הרב ,תחושותיי היו נכונות
ובתי לא התנגדה ללכת ל- coaching אצל דבי.

עלי להסביר, שלעשות אימוני coaching
אינו נתפס בעיני בני הנוער כטיפול פסיכולוגי
וע"כ הם מקבלים אותו ביתר קלות ובפחות התנגדות.
אני מוצאת שאלה גם טיפולים יותר נכונים עבורם, בתור התחלה,
כי הם פחות "חופרים" בנפש ומשיגים תוצאות
מהירות יותר, הגורמות למוטיבציה.

כבר אחרי המפגש הראשון חזרה נ' שלי שמחה הביתה ,
ונדמה היה שהיא קצת יותר שלווה.
היא התבקשה ע"י דבי לבחור עבור כל אחד מבני הבית
את החיה המתאימה לו מבין חפיסת קלפים עם ציורי חיות.
המשימה מצאה חן בעיניה והיא נהנתה לספר לי
מדוע בחרה כל חיה עבור כל בן משפחה.
הופתעתי לגלות שאני "קוף" – ידידו הטוב של האדם,
ככה היא אמרה לי.
אני מצחיקה אותה תמיד כשרע לה,
כך היא סיפרה לי ואהובה עליה ועל חברותיה.
זו הייתה מחמאה ראשונה
שקיבלתי מבתי מזה הרבה זמן!
משם הלכו העניינים והשתפרו.
נ' קיבלה משימות מדבי, שגרמו לה לחשוב מי היא ומה היא,
כיצד רואים את מעשיה מן הצד השני, מה ההשלכות שלהם ..?
ולבסוף היא הגיעה להבנה ולהכרה
מה ואיך כדאי לה להתנהל בחיים כדי להשיג את שאיפותיה.

דבי שילבה אימון הורים– הזמינה אותנו ההורים לשיחות ,
כך עזרה לנו להבין טוב יותר מה עובד על נ' ,
ואיך חכם יהיה להתנהג איתה.

נ' ואביה החלו לדבר סוף סוף ובטונים,
שלא הרעידו יותר את הגג בבית.

לאט, לאט – לא תוך יום ולא תוך יומיים –
הפכו החיים בבית להרבה יותר נסבלים ואף הגיעו לנעימים!

אני רוצה לסכם ולומר:
מתבגר רואה את החיים דרך הזוית הצרה והאגואיסטית שלו בלבד.
דבי השכילה להוציא את נ' שלי מהפינה הקשה הזו,
שמזיקה למתבגר יותר מאשר מועילה לו ,
ואף הקנתה לה כישורים לחיים:

היכולת להתבונן על עצמך מבחוץ
ולהבין איך הצד השני רואה / מרגיש / מקבל את ההתנהגות שלך!

כל ריב, ויכוח, מחלוקת שעדיין קורית לפעמים ,
נ' יכולה להתעצבן, להתרתח, לצעוק ולכעוס,
אך תוך זמן קצר היא נרגעת ,
ומסתכלת על המצב גם מן הזוית האחרת
, הלא אגואיסטית / אישית / אינטרסנטית שלה בלבד ,
אלא מהזוית הפחות נוחה לה,
הזווית של הצד השני והיא מסוגלת להבין אותה,
לתאר אותה וכתוצאה מכך גם לפעמים להציע פתרונות לסכסוכים ולבעיות ,
שלא היו נפתרים לו הייתה נשארת תקועה בעמדתה בלבד!

זוהי יכולת, שאין גם להרבה אנשים מבוגרים
ויכולת זו ליוותה אותה ברגעים הקשים בצה"ל.
אני מניחה שתלווה אותה הלאה למשך כל חייה.

תודות ושבחים על כך אך ורק לדבי!
מ.ר, הוד השרון
 

ינואר 2008
לדבי היקרה,
המון המון תודה,
על המקצועיות והסבלנות,
על הנתינה והאכפתיות והאוזן הקשבת שנתת לבננו,
על העזרה שנתת לנו מול כל הגורמים השונים.
אנו רוצים לאחל לך המשך עבודת קודש פורייה ומוצלחת.
אנו עוד נפגש.
מקרב לב,
משפחת ר', רעננה
 

ינואר 2010

לדבי,
הבן היקר שלנו התחיל להתבגר
וכחלק מהתהליך הוא מאוד רצה להוכיח לנו ולעצמו את עצמאותו,
לבדוק את הגבולות ולנסות התנהגויות חדשות.

תוך כדי הייתה גם ירידה במוטיבציה ללימודים ,
וההכרה שעל מנת להצליח צריך גם להשקיע.

בעקבות שיחה עם המחנכת בחטיבת הביניים קיבלנו עלייך המלצה  חמה,
שאנחנו מברכים עליה בכל פעם מחדש.

כימיה בינינו ההורים איתך
ובעיקר בין בנינו לבינך נוצרה במהירות רבה,
דבר שאפשר במהירות רבה יחסית יצירת בסיס של אמון,
פתיחות, שיתוף פעולה ועקביות בביקורים שלו אצלך.

מעבר להקשבה, ההכלה, התמיכה, הייעוץ ולימוד אסטרטגיות למידה ,
נפתח בפנינו מעט מעולמו של בנינו המתבגר ,
שמתאמץ להרחיק אותנו מעולמו ומתהליך ההתבגרות שלו.

היו כמה ממקרים שאת היית כמגשרת
ומעניין היה לראות איך שני הצדדים מנצלים תקשורת זו.

מכל הלב
תודה על הכול!
נ.פ, הוד השרון
 

סדנה לאסטרטגיות למידה \ קיץ תשס"ט
ל': "היה לי כיף עם דבי, הכרתי מלא חברים חדשים".
נ': "לי זה עזר לחזור ללימודים ולהיזכר בדברים לימודיים, למדתי המון דברים".
א': "נהניתי בחוג, צריך לעשות את זה גם בשנה הבאה,
זכיתי בידע רב ובעוד שתי חברות חדשות. היום האחרון היה הכי כיפי"           

           אימון מתבגר+הוראה מכוונת \2010

בני( היום בן 15) החל לפגוש את דבי לפני כשנה ושלושה חודשים.
הגיע לדבי כשהוא חווה תקופה לא קלה של קשיים וכישלונות בבית הספר.
קשיים בהכנת שעורי הבית ,קשיים בהתארגנות
וחוסרים בכל הקשור ליכולת להתמודד עם משימות :
להכין שיעורי בית ועבודות וללמוד לקראת מבחנים.
כמו כן החסיר שיעורים בכתה. אפשר היה לראות בברור שהוא סובל,
ושמעמסת בית הספר הופכת לחומה בלתי עבירה בשבילו.
הדבר השפיע על מצב רוחו והייאוש הפך למרכיב מרכזי בו.

באבחון שעשה במהלך כתה ז',
הומלץ על בדיקת קשב וריכוז, ועל הוראה מתקנת.

הבדיקה העלתה בעיית קשב וריכוז
ובמקביל החלו המפגשים עם דבי.

המפגשים הראשונים היו מפגשי אימון אישי –
מיקוד מטרות, הגברת מוטיבאציה ושינוי הרגלים.
רק אחר כך החלה הוראה מתקנת.

כיום, אחרי שנה של מפגשים קבועים של פעמיים בשבוע,
אפשר לומר בבירור שאצל בני חל שינוי מהותי מאד,
היכולת להתמודד עם כל נושא הלימודים השתפרה מאד,
ההצלחות החלו לבוא ואיתם השתפרו מצב הרוח,
הביטחון, השאיפה להתקדם עוד והאמונה שזה אפשרי.
מ.י  הוד  השרון

 

דצמבר 2011

ברצוני להודות לך על הליווי הצמוד והזמן הרב שהקדשת לנו.
תודה על האוזן הקשבת ,
והתמיכה האינסופית ברגעים הקשים וגם ברגעים השמחים..
בזכות האימון וההוראה המתקנת, א.השתפר חברתית ולימודית.
דבי,
בשבילנו את לא רק מורה דגולה,אלא גם אדם מדהים.
ח.אמא של א. כפר סבא.

 

אפריל 2012

למורה דבי המקסימה,
תודה תודה לבורא עולם
שזימן לנו מאמנת לכישורי חיים
ומורה להוראה מתקנת כזו מעולה !
אנו מעריכים את הסבלנות,
המקצועיות והאנושיות שבך.
בזכותך התאומים המתבגרים שלנו
הגיעו להישגים נהדרים.
ההורים של ח. וא. כפר סבא