להיות אמא נמרה וילד עם מוטיבציה

להיות אמא נמרה וילד עם מוטיבאציה

אני זוכרת היטב את הלילות שלפני היום הראשון ללימודים.כמחנכת כיתה- את ההתרגשות הזאת כל שנה מחדש, אבל יותר מכל את דפיקות הלב שלי כאם לילד עם הפרעת קשב.
לא עוצמת עין, מתהפכת מצד לצד:איך הילד שלי יתחיל שוב את השנה?האם המורה החדשה תדע להתמודד עם האתגר שלנו?ומה עם חברים..? 

ליד מי ישב ביום הראשון? ואיך בכלל יצליח להתמודד עם השיעורים והמבחנים?

אז, אמא יקרה, בואי ונעשה קצת סדר בהצפה הרגשית הזאת.יש לך תפקיד מרכזי בהצלחה של בנך!!

  • ראשית, עלייך לתת לו את ההרגשה שאת תמיד בשבילו: מקשיבה, תומכת ומעריצה אותו.
  • שוחחי איתו על החששות שלו לקראת השנה החדשה, נסי לשחזר איתו ביחד את היום הראשון של השנה שעברה,אולי אז חזר עם חוויה חיובית..נסו להתקשר לאיזה חבר ואולי ילכו ביחד       לביה"ס.בקיצור, חשבי באופן יצירתי ושדרי לו שכל קושי אפשר להפוך לאתגר.
  • שקפי לו את הצדדים החיוביים שבו ,כמו:אתה טוב בכדורגל, אתה אחראי ב..
  • קבעו מטלות בזמנים מוגדרים:הכנת שיעורי בית, סידור מערכת, ארגון חדר.כך תפתחי אצלו אחריות, אפילו אם המטלות נעשות בצורה פחות טובה, אם היית עוזרת לו או עושה במקומו.
  • כתבי איתו את המטלות ברשימה באופן ברור  ומפורט,הדביקו אותם במקום בולט בחדר.לדוגמא: ארגון חדר.ואז לציין בנקודות: הכביסה המלוכלכת לסל הכביסה,הדפים ב..
  • חזקי בו את תחושת הזמן ע"י שעונים, כתיבה ביומן, תזכורות בנייד.
  • בדקי עם המחנכת אפשרות להטיל עליו תפקיד כלשהו בביה"ס כדי להעלות לו את הביטחון העצמי.כמו: לצייר על קיר, להיות אחראי על ציוד כלשהו וכו'.
  • שתפי את מחנכת הכיתה והיועצת בביה"ס בקשיים. אם הילד עבר אבחון,העבירי העתק ליועצת, קרוב לוודאי שיקבל סיוע בהתאם להמלצות האבחון.
  • שמרי על קשר שוטף עם המחנכת, הציעי לה מחברת קשר , שם ייכתבו עדכונים חיוביים על הילד.
  • השתדלי לתת דוגמא אישית.

ו..אם את מתלבטת ,מעוניינת לשאול או להתייעץ, תרגישי בנוח לכתוב לי שאלה או להתקשר. אני כאן בשבילך smiley